פארק אתרים מפת האתר דווח על הפרה ממשק ניהול
קידום אתרים , שיווק באינטרנט - עשה זאת בעצמך !
קידום אתרים , שיווק באינטרנט וכל עוד מה שרציתם באתר אחד ...
עמוד הביתקידום אתרים - ניהול תוכן7 טיפים לקידום אתר מבחוץבסיס לעיצוב אתרפעולות שיווק באינטרנטקידום אתרים - תהליךקידום אתרים - כיצד מתחיליםיחסי ציבור באינטרנטפרסום בגוגל - אדוורדסקידום אתרים ע"י מנועי חיפושטיפים לקידום חנות מקוונת בגוגלחשיבות תקינות הקוד5 גורמים חשובים לקידוםשיווק באינטרנט rssאופטימיזציה הרסניתשיווק באינטרנט - שווק אותהטיפים לפתיחת קמפיין שיווקיכמה כללים לעיצוב אתרטיפים לדיוור אלקטרוני מוצלחתוכניות שותפים - כתבה מערוץ 10 (ווידאו)eBay - כתבה מערוץ 10 (ווידאו)קורס קידום אתרים (ווידאו)ללמוד קידום אתרים כמקצוע רווחי (ווידאו)הרצאה שיווק באינטרנט (ווידאו)קורס בכתיבה שיווקית (ווידאו)קידום בגוגל - כתבה מערוץ 2 (ווידאו)כיצד להפיק כסף ממועדון לקוחות (ווידאו)קידום אתרים ממומן (ווידאו)שיווק באינטרנט 3.0 - הרצאה למטפלים (ווידאו)רן ארוסי ב"היום בחדשות" (ווידאו)למה כדאי לעסקים להפעיל תוכנית שותפים ? (ווידאו)מדריך קצר לבניית אתר אינטרנט (ווידאו)
קידום אתרים

2
3
שיווק באינטרנט rss

 בס"ד

או בשמו המלא Really Simple Syndication הפך זה מכבר לכלי נוסף ואפקטיבי לשיווק אינטרנטי. מאמר זה ינסה לסקור את היתרונות והחסרונות השונים הגלומים בשימוש בכלי זה.
אז מהו בעצם RSS?
בצורתו הבסיסית ביותר מזכיר בעצם ה RSS את שרתי ה Newsgroup הישנים והטובים. כלומר: פירסום או שליחת עדכון כותרת בלבד, המכילה קישור להורדתקריאת המאמר המלא.ההבדל העיקרי הוא שהפעם ה Web בעצמו הוא הזירה העיקרית להפצת האינפורמציה, ולא שרת יעודי העוסק במשלוח וקבלת דברי דואר. למעשה ה RSS "העביר לקדמת הבמה" את נושא קבלת מידע בכותרות ומשיכתו המלאה על פי דרישה. כאשר אתר מסויים מטמיע בתוכו "שידור RSS" ( RSS Feed ) לחלק או כל התכנים באתר המתעדכנים באופן קבוע, הוא בעצם מאפשר לקהל הלקוחותהגולשים אשר מנטרים ערוץ זה לקבל עדכונים באופן קבוע לגבי "מה התחדש באתר?" וכל זאת באמצעות "משיכה" של האינפורמציה ע"י המנוי לאותו ערוץ RSS בזמנם החופשי. תשדורת ה RSS אשר מבוססת בדרך כלל על דפי XML סטנדרטיים איננה פולשנית מטבעה, ומאפשרת בעצם למנוי על הערוץ לקבל עידכונים שוטפים של הכותרות בלבד, במידה והמנוי מעוניין להמשיך ולקרוא או שהנושא מעניין אותו הוא יכול להקליק על הקישור המופיע ב RSS ולהגיע למאמר המלא עצמו. בכדי לסכם חשוב לציין: מדובר למעשה בדפי אינטרנט רגילים למדי הכתובים ב XML, ונהנים משירות הפצת עידכונים מיידי.

יתרונות בולטים לשימוש ב RSS ככלי לשיווק באינטרנט:
הורדת נפח תנועת הSPAM ברשת באופן משמעותי

ספאמרים לא אוהבים RSS, והסיבה לכך היא פשוטה, שימוש בטכנולגיה זו שומט את הקרקע מתחת לרגליהם. במקום שימוש בוטה בדואר אלקטרוני להפצת מסרים שיווקים מבלי לקבל את רשותו המפורשת של הגולש למשלוח דואר לתיבת הדואר שלו, תופס ערוץ ה RSS נפח גדל והולך של משווקים מצד אחד ולקוחות מצד שני אשר מתקשרים בנהם בדרך נטולת SPAM (בינתיים..) שכזו. שליחת SPAM באמצעות RSS היא בלתי מעשית בעליל.
רישום או הסרה מהירים
כאשר גולש מסויים מחליט כי הוא מעוניין בקבלת RSS Feed מאתר מסויים, כל שעליו לעשות הוא להוסיף את כתובת ערוץ ה RSS הרלוונטי לתוכנה שבעזרתה הוא קורא תשדורות RSS, הבדל זה מהותי למדי מאשר רישום לרשימת דיוור: ההבדל העיקרי הוא שהגולש לא מחוייב במסירת פרטים מזהים כלשהם או לחילופין למסור את כתובת הדואר שלו! רוצה להירשם - מעתיק כתובת URL של ערוץ ה RSS לתוכנה שברשותו, רוצה להסיר את עצמו ? מוחק בעצמו את ערוץ הRSS הספציפי ישירות משולחן העבודה.
דילוג מעל מחסומים ופילטרים למניעת ספאם
בעיה ידועה וקשה למשווקי אינטרנט היא העובדה שחלק ניכר מן הדואר השיווקי המשוגר ללקוחות כלל אינו מגיע ליעדו, יש צורך בתוכנות או שירותים מתקדמים נוספים בכדי לברר איזה אחוז של דברי הדואר אכן הגיעו ליעדם, והטיפול בדואר שנדחה על ידי שרתי הדואר השונים (מסיבות שונות ומשונות) גוזל זמן יקר גם הוא. שיווק באמצעות RSS מציב פתרון מהיר לבעיה זו: אין יותר פילטרים ומחסומי דואר זבל אשר חוסמים גם את התשדורת השיווקית הלגטימית שלך כמשווק אינטרנט מלהגיע ליעדה, כל עוד הלקוח מעוניין לקבל עידכונים ממך הוא ימשיך לקבלם במלואם דרך ערוץ ה RSS. במידה ויחליט להפסיק לקבלם הוא יכול לבצע זאת בעצמו ע"י מחיקת הערוץ מהתוכנה בה הוא משתמש.
עדכונים מהירים
אין צורך להפיץ כל ידיעה באמצעות שליחת דואר לרשימת התפוצה, כאשר רוצים להפיץ ידיעה באופן מיידי כל שעליך לעשות הוא לעדכן את ערוץ ה RSS המתפרסם באופן קבוע באתר שלך, והידיעה כבר תעשה את דרכה ישירות לכל מנויי הערוץ שלך.
הטמעה זולה ומהירה
הטמעת ערוצי RSS שונים באתר אינטרנט היא פעולה פשוטה וזולה למדי, עם עלויות שוליות למדי הכרוכות בהפצת המידע (זולות אף יותר משימוש בדואר אלקטרוני!) הקושי העיקרי בשימוש בשיווק באמצעות RSS הוא היכולת לעדכן את ערוץ ה RSS שברשותך בתכנים מעניינים ומתחדשים באופן תדיר.
פיתוח נאמנות ארוכת טווח
הטמעת ערוץ RSS חדשני ומקורי תורמת משמעותית ליכולת גיוס ושימור הלקוחות שלך. ע"י שימוש בטכנולוגיה זו אתה בעצם מספק ללקוחות את מבוקשם בצורה ישירה, מהירה, וללא מתווכים. שימוש מושכל בערוץ RSS יכול להבטיח לך בעל האתר זרם קבוע של פניות עסקיות, והגברת נפח הפעילות הכללית באתר.
הגדלת החשיפה במנועי חיפוש
אין הוכחה או סימוכין חד משמעי לטענה זו, אך הטענה הרווחת היא כי מנועי החיפוש מייחסים חשיבות מסויימת לערוצי RSS שונים המוטמעים באתר, ובעיקר על יחסי הגומלין בין אתרים שונים לערוצים שונים. הטמעת ערוצים יעילה תורמת ככל הנראה לחיזוק מעמדו של אתר בקביעת השיקלול הסופי שלו לדירוג בתוצאות מנועי החיפוש.

חסרונות בולטים לשימוש ב RSS ככלי לשיווק אינטרנטי:
אחוז משתמשים נמוך
אחוז המשתמשים בתוכנות יעודיות לקרית ערוצי RSS הוא נמוך במיוחד (מחקרים שונים מדברים על 6% מן הגולשים בלבד!), ובכל מקרה איננו נפוץ כלל וכלל בקרב משתמשים "פשוטים". אחוז גבוה יותר של משתמשי RSS אופייני בדרך כלל לגולשים "מתמחים" אשר נמצאים יותר בחזית הטכנולוגיה. ניתן לשער כי מצב זה ישתנה באופן דרמטי עם היכולת ההולכת ומתקדמת של הדפדפנים השונים להציג את ערוצי ה RSS באופן מובנה דרך הדפדפן.

חוסר יכולת פילוח וסיגמנטציה
בניגוד לשימוש בדואר אלקטרוני בו ניתן לפלח במדוייק את קהל היעד ולשלוח דברי דואר "תפורים" במיוחד לקהל לקוחות מסויים, מציע ערוץ ה RSS מידע אחיד לכל.
מספר נמוך של ערוצים קיימים
כמו בכל תחילתו של תהליך טכנולוגי, רק מספר מועט יחסית של אתרים מציע תמיכה בערוץ שיווקי זה, וללא ספק מגמה זו של גדילה והתרחבות מוטלת בספק בזמן הקרוב. עם זאת, רבים ממשווקי האינטרנט המומחים בעולם ובעיקר בארה"ב, מכירים זה מכבר בחשיבותו של ערוץ זה ופועלים בנחישות להטמעתו ולהפצתו ברחבי העולם.
 
סיכום
תמיכה בערוצי RSS הינה מגמה אשר נמצאת רק בתחילת דרכה, וללא ספק רק אחוז נמוך של גולשים משתמש בה באופן יום יומי. עם זאת, זהו כלי נשק נוסף באמתחתו של משווק האתרים המקצועי המעוניין לקדם את אתרו ברשת האינטרנט. לא מדובר "במטה קסם" שיגדיל את מספר המבקרים באתר באופן דרמטי בין לילה, אלא בכלי נוסף אשר תורם לשיווק האתר באינטרנט וחיוני במיוחד לספקי תוכן מיקצועי. בבואכם לשאול את עצמכם האם דרוש לי ערוץ RSS לאתר? חשוב לדעת לענות לעצמכם מהם אפיקי השיווק האינטרנטי שניסיתם עד כה (אופטימיזציה, פיתוח קישורים, PPC, דואר אלקטרוני וכדומה). אם התשובה היא חיובית לגבי רוב הסעיפים, הגיע הזמן שתבחנו גם את תחום הטמעת ה RSS.

יצחק מורנו הנו מנהל חברת מורנו'ס - .
המומחים לשיווק באינטרנט

 

קידום אתרים
קידום אתרים - שיווק באינטרנט